Aqua aerobik Białystok

Połącz ćwiczenia, zajęcia fitness i pływanie. To możliwe dzięki gimnastyce w wodzie, czyli aqua aerobikowi. Dobra wiadomość jest taka, że aby ćwiczyć, wcale nie musisz umieć pływać. Podczas gimnastyki angażujesz wszystkie mięśnie, nie czując zmęczenia ani się nie pocąc. Aqua aerobik jest dla Ciebie, nawet jeśli jesteś kobietą w ciąży lub przebyłeś kontuzje.

W naszym klubie fitness prowadzimy zajęcia aqua aerobiku. Dzięki nim poprawisz sylwetkę, ujędrnisz ciało i dostarczysz sobie solidnej dawki przyjemności.

Dla kogo są zajęcia aqua aerobiku w naszym klubie fitness Maniac Gym?

Aqua aerobik to ten rodzaj aktywności fizycznej, który nie stwarza ograniczeń wiekowych. Można zatem śmiało stwierdzić, że to gimnastyka, która łączy pokolenia. Aqua aerobik poleca się osobom, które cierpią na artretyzm, osteoporozę, mają problemy z układem kostno-stawowym lub są otyłe.

Warto wspomnieć, że aqua aerobik to dyscyplina sportu, która nie powoduje kontuzji, jest więc bardzo bezpieczna. Mogą z niej skorzystać także osoby niepełnosprawne.

Jak wygląda aqua aerobik?

Aqua aerobik to zabawa, ale także szereg ćwiczeń, które poprawiają odporność organizmu, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i wzmacniają układ oddechowy. Ćwiczenia w wodzie rzeźbią sylwetkę, poprawiając krążenie i kondycję fizyczną. Podczas gimnastyki włączona jest muzyka, której rytm wyznacza tempo ćwiczeń.

Gimnastyka w wodzie pozytywnie wpływa na wytrzymałość, poprawiając parametry krążeniowo-oddechowe. Ma to ogromne znaczenie dla osób borykających się z nadwagą i mających problemy z sercem. Aqua aerobik wzmacnia główne partie mięśniowe, jednocześnie je odciążając.

Zalety aqua aerobiku, czyli ćwiczeń w środowisku wodnym

Środowisko wodne, w którym wykonuje się ćwiczenia, stawia naturalny opór, więc wymaga tego, aby w gimnastykę włożyć więcej wysiłku. Docenią to osoby otyłe i osoby starsze, którym poleca się sporty nieinwazyjne, ale jednak angażujące ciało do wzmożonej pracy. Ćwiczenia w wodzie mają wiele zalet. Przede wszystkim pomagają Ci wyznaczać cele — niezależnie czy będzie to wzmocnienie odporności, poprawa sylwetki, czy zwiększenie wydolności siłowej. Co zatem osiągniesz dzięki wodzie i ćwiczeniom?

  • spalisz tkankę tłuszczową — utrata zbędnych kilogramów gwarantowana,
  • zwiększysz siłę mięśni,
  • zmniejszysz bóle karku i lędźwiowego odcinka kręgosłupa (aqua aerobik poleca się osobom, które prowadzą siedzący tryb życia),
  • przygotujesz się do porodu (usprawnisz krążenie krwi i dopływ tlenu oraz składników odżywczych do płodu),
  • zwiększysz pojemność oddechową płuc,
  • przestaniesz przybierać na wadze,
  • zapobiegniesz obrzękom i dasz wytchnienie swoim nogom,
  • poprawisz jakość snu,
  • pozbędziesz się cellulitu i rozstępów,
  • zredukujesz napięcie mięśniowe — odprężysz się i zrelaksujesz,
  • zapewnisz sobie dobre samopoczucie.

 

Aqua aerobik — popularne ćwiczenia

Zajęcia w basenie są różnorodne. Najpopularniejsze rodzaje ćwiczeń to:

  • aqua step — to rodzaj ćwiczenia, gdzie konieczna jest platforma do stepu. Po prostu kładzie się ją na dnie basenu i ćwiczy jak podczas klasycznego stepu. Tego typu gimnastyka doskonale wzmacnia mięśnie nóg,
  • marsz w basenie — w te ćwiczenia musisz włożyć więcej siły, ponieważ wymagają one szybkiej pracy ramion i nóg. Marsz zwykle zaczyna się truchtem, a kończy podnoszeniem wysoko kolan,
  • falowanie — stojąc w rozkroku, przenosisz ciężar ciała z jednej nogi na drugą (jednocześnie zanurzając ręce pod wodę),
  • nożyce — ćwiczenie polega na wymachach nogami i rękami w przód i w tył w rytmie prawa noga-lewa ręka,
  • półprzysiady — stojąc w lekkim rozkroku, starasz się wykonać półprzysiad,
  • wymachy nóg — z jednoczesnym wymachem ramion w tył.

 

Klientom naszego klubu udostępniamy akcesoria przydatne podczas zajęć w basenie. Głównie są to deski do pływania, rurki z poliuretanowej pianki, pasy wypornościowe, sztangi, ciężarki. Nie tylko urozmaicają one trening w basenie, ale sprawiają, że ćwiczenia są trudniejsze i wymagają zaangażowania większej ilości partii mięśni.

Po treningu na siłowni lub fitnessie polecamy aqua aerobic. Zapobiegniesz bólom kręgosłupa, przygotujesz się do ciąży, zredukujesz cellulit, poprawisz funkcjonowanie kości i stawów. Aqua aerobik to ćwiczenia bezpieczne i niepowodujące kontuzji.

Już teraz zdecyduj się na efektywny trening w wodzie, wykupując karnet na 4 wejścia, 8 wejść lub 12 wejść.

Zapraszamy!