• Opening Hours

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Contact

    Let's Keep In Touch!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    LEAVE A COMMENT

    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

Jak sprawić żeby jesień nie kojarzyła nam się z przeziębieniem

Jak sprawić żeby jesień nie kojarzyła nam się z przeziębieniem

By Joanna Zapolska | In Dietary advice | on November 29, 2017

Jesień bywa dla nas okrutna, nie dość, że coraz mniej słońca na niebie, to jeszcze częste opady deszczu, wiatry i przejmujący chłód, do którego po lecie trudno się przyzwyczaić. Nic dziwnego więc, że ta pora roku kojarzy nam się głównie z chandrą i przeziębieniem. Uwierzcie jednak, że tak wcale nie musi być, bo tak jak kolorowa jest jesień, tak też przynosi ze sobą przysmaki pełne witamin i minerałów, dzięki którym możemy się ustrzec i przed spadkiem odporności i samopoczucia.

 

Zwróćmy uwagę, że wbrew pozorom jesień to nie tylko kolorowa pora roku na zewnątrz, ale również na straganach owocowo – warzywnych. Znajdziemy tam takie przysmaki jak: dynia, kalafior, brokuły, jarmuż, grzyby, fasolka szparagowa, seler, szpinak, kukurydza, jabłka, gruszki, granaty, winogrona. Do tego dołóżmy jeszcze orzechy, a powstanie prawdziwa bomba witaminowa. Trzeba z tego bogactwa czerpać pełnymi garściami póki są. A z tych, które da się zatrzymać na dłużej w postaci choćby mrożonej, zrobić zapasy na zimę.

 

Jeżeli jesteśmy dodatkowo mało odporni na infekcje, wtedy stale musimy pamiętać o kilku podstawowych zasadach naturalnego wspomagania odporności organizmu, jak:

  • jedzenie dużych ilości czosnku (oczywiście nie każdy da radę na surowo, ale wystarczy dodawać go do przyrządzanych dań czy sałatek)
  • postawić na świeżo wyciskane soki, szczególnie z owoców pełnych witaminy C
  • jedzmy mniej potraw ostrych, ze względu na większą wrażliwość płuc w okresie jesiennym
  • kiedy przemarzniemy, wypijmy ciepłe mleko z miodem, które nie tylko rozgrzeje, ale też pomoże nam zdusić przeziębienie w zarodku

 

Tak naprawdę problem jesienny tkwi w nas i naszych przyzwyczajeniach. Jeśli ta pora roku kojarzy się nam głównie z miękkim fotelem, ciepłym kocem i gorącą czekoladą w kubku, to z pewnością należymy do grupy, która nie stawia w tym okresie na aktywność fizyczną. Wprawdzie z początkiem września rozpoczyna się sezon na zajęcia w różnych szkołach tańca i klubach fitness, ale komu by tam chciało się w taką pogodę ruszać z domu i jeszcze za to płacić? W tym właśnie szczególe tkwi nasz szkopuł. Nie chce nam się, bo pogoda bura i ponura, bo brak energii, bo głowa boli lub właśnie łapie nas przeziębienie i nadal pozostajemy bierni. Czas więc pomyśleć nieco inaczej, bo dzięki tym tańcom czy innej formie aktywności będziemy mieć tej niezbędnej do życia energii znacznie więcej! Również nasze samopoczucie wzrośnie niebotycznie i będziemy nie tylko mniej podatni na codzienne stresy, ale również na jesienną chandrę. Czy warto? Cóż, każdy musi podjąć decyzję sam dla siebie, ale pamiętajmy, że ludzie szczęśliwsi rzadziej chorują.

No Comments to "Jak sprawić żeby jesień nie kojarzyła nam się z przeziębieniem"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO