• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Wszystko o dyni

Wszystko o dyni

Przez Joanna Zapolska | w Porady dietetyczne | on październik 4, 2015

Dynia kojarzy się nam głównie z Halloween, ale przecież to również fantastyczny przysmak, który zawiera w sobie nie tylko mnóstwo witamin i minerałów, ale też jest mało kaloryczny! Na co dokładnie pomaga dynia, co zawiera i jak ją jeść przeczytacie właśnie tutaj:

– Witaminami jakimi może się pochwalić dynia to: witamina A, z grupy B (szczególnie B2), PP.

– Bogata w potas, fosfor, wapń, a do tego nie zawiera sodu.

– Niewskazana jedynie w przypadku cukrzyków, gdyż jej indeks glikemiczny jest dość wysoki.

– Im dynia ma bardziej pomarańczowy miąższ, tym więcej ma cennych witamin i karotenu.

– Osławione pestki dyni są niezastąpionym źródłem: magnezu, cynku i fosforu oraz witaminy B3 odpowiedzialnej za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Dzięki zawartości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych skutecznie przeciwdziałają miażdżycy, a wyciśnięty z nich olej wspomaga pracę serca i pomaga w dolegliwościach wątrobowych.

– Dzięki zawartości kukurbitacyny pestki dyni słyną z właściwości odrobaczających. Pozwalają się pozbyć (zarówno u dzieci jak i u dorosłych) takich pasożytów jak: tasiemiec, owsiki, tęgoryjec dwunastnicy, lamblii oraz glist. Najwięcej tego składnika posiadają świeże pestki, należy je wyłuskać bezpośrednio z dyni i zjeść na czczo ok 100-200 sztuk.

– Miąższ dyni działa przeciwwymiotnie, tak więc wpływa również zbawiennie na dolegliwości choroby lokomocyjnej.

– Dynia jest bardzo wdzięcznym składnikiem wielu dań. Można z niej zrobić zupę, placki naleśnikowe, racuszki, ciasto, można ją zamarynować, a nawet zrobić nalewkę. Co najważniejsze pomimo różnego rodzaju obróbek w trakcie pichcenia dynia nie traci swoich cennych właściwości!

 

Przepis na dżem dyniowy 

Składniki: 1/2 średniej wielkości dyni, skórka starta z dwóch cytryn, miąższ z dwóch cytryn, gruszka, 100g cukru trzcinowego, 300g cukru białego, garść kandyzowanego imbiru, łyżeczka cynamonu, 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej, kilka goździków.

 

Dynię obieramy ze skóry i kroimy na kawałeczki. Wszystkie składniki wrzuć do garnka i smaż na małym ogniu przez ok 1-2 godziny, aż wszystkie składniki będą mięciutkie. Na koniec można je zmiksować blenderem. Gorący jeszcze dżem wkładamy do wyparzonych słoiczków, zakręcamy i stawiamy do góry dnem.

No Comments do "Wszystko o dyni"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO