• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Trening z dzieckiem

Trening z dzieckiem

Przez Joanna Zapolska | w Publikacje | on wrzesień 6, 2013

Aktywność fizyczna jest niezbędna dla zdrowia i prawidłowego rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego dziecka. Zapobiega występowaniu zaburzeń układu ruchu, otyłości, zmniejsza ryzyko wczesnego rozwoju miażdżycy, jest ważnym elementem korekcji i terapii a dla dzieci jest źródłem radości i sukcesów. Wdrażanie u dzieci a następnie u młodzieży wrodzonej potrzeby ruchu oraz wyrabianie prawidłowych nawyków aktywności fizycznej, powinno być nieodłącznym elementem w życiu szkolnym i pozaszkolnym. Należałoby dołożyć wszelkich starań w celu zapewnienia optymalnego poziomu aktywności osób młodych. Większy potencjał zdrowotny dzieci to zdrowsze społeczeństwo, większa ochota do nauki a w przyszłości do pracy. W dobie komputeryzacji, jednak zbyt mało dzieci i młodzieży uprawia systematyczną aktywność fizyczną. Często wiąże się to z brakiem nawyków aktywności ruchowej u rodziców. Stopniowa redukcja ogólnej aktywności fizycznej prowadzi do obniżenia wydolności fizycznej, upośledza rozwój i zmniejsza zdolność adaptacji do zmieniających się warunków życia. Wobec tego, pozaszkolne formy czynnego uczestnictwa w kulturze fizycznej powinny być postrzegane jako konieczność.

Ruch jako środek leczniczy ma zdolność oddziaływania na wszystkie narządy a w szczególności na aparat ruchowy. Aktywność ruchowa zapewnia pełen zakres ruchu w stawie, wpływa na sprężystość i elastyczność wiązadeł. Bez względu na wiek odpowiednio stosowane ćwiczenia powodują poprawę krążenia, wzmacniają gorset mięśniowy, zwiększają wentylację płuc i poprawiają samopoczucie.

Obecnie dostępne są różnorodne formy ćwiczeń fizycznych. Najpopularniejsze obecnie formy takie jak rower, rolki czy gra w piłkę, doskonale poprawia ogólną kondycje i sprawność fizyczną. Jeśli natomiast potrzebna jest korekcja wad postawy, ćwiczenia wykonywane w szkole podczas zajęć gimnastyki korekcyjnej mogą być niewystarczające. Najlepszym rozwiązaniem byłyby odpowiednio dobrane ćwiczenia siłowe z odciążeniem kręgosłupa, ale niewiele klubów fitness zajmuje się specjalistycznym treningiem dzieci i młodzieży. Aby trening miał swoje następstwa w poprawie korekcji wad, potrzebna jest indywidualna praca z dzieckiem. W związku z tym, zostaje nam najczęściej odpowiednio dobrana forma rehabilitacji czynnościowej. Jeśli jednak nie mamy możliwości wybrania takich form zajęć możemy spróbować wykonać wraz z dzieckiem kilka ćwiczeń w domu. Taki ćwiczenia możemy oczywiście wykonywać codziennie, ale najlepiej uaktywniać nasze ciała przynajmniej 3x w tygodniu.

Przeciąganie liny

Przeciąganie „liny” w siadzie w rozkroku- z pozycji siadu rozkrocznego przodem do dziecka z możliwie jak najbardziej wyprostowanymi plecami i chwytem za dłonie, próbujemy odchylić tułów w tył i delikatnie przyciągać tułów dziecka do siebie. Następnie zmieniamy pozycję na taką aby dziecko odchylało się w tył. Naprzemiennie ćwiczenie naśladuje „przeciąganie liny”. Podczas ćwiczenia należy próbować przybliżać do podłoża brzuch i klatkę, nie garbiąc się.

Skłon tułowia w przód

W siadzie naprzeciw siebie, nogi złączone, stopy stykają się podeszwami, jedna z ćwiczących osób ugina nogi w stawach kolanowych. Podajemy sobie ręce i wyciągamy tułów jak najmocniej w przód, próbując jak najmniej się garbić. Przy stale złączonych dłoniach, bez odrywania brzucha od nóg, próbujemy wyprostować nogi w stawach kolanowych. Jeśli jest to zbyt trudne można jedynie przyjąć pozycję wyjściową i delikatnie pogłębiać skłon tułowia.

Wciąganie na plecy

Z siadu prostego plecami do siebie, osoby ćwiczące zaplatają ramiona. Następnie jedna z ćwiczących pochyla tułów do skłonu w przód, a druga w tym czasie nieznacznie odchyla tułów w tył i unosi biodra w górę. Jeśli między osobą dorosłą a dzieckiem jest znaczna różnica wagowa, skłon tułowia w przód wykonuje tylko cięższa.

Wciąganie na plecy z wyprostowanymi ramionami

Z siadu prostego plecami do siebie, osoby ćwiczące unoszą wyprostowane ramiona w górę. Następnie jedna z ćwiczących pochyla tułów do skłonu w przód, a druga w tym czasie nieznacznie odchyla tułów w tył i unosi biodra w górę. Jeśli między osobą dorosłą a dzieckiem jest znaczna różnica wagowa, skłon tułowia w przód wykonuje tylko cięższa.

Równowaga

Z pozycji klęku podpartego, uniesienie 1 nogi ugiętej w stawie kolanowym w tył. Dla utrudnienia unosimy 1 rękę w przód , tak aby dłonie osób ćwiczących złączyły się. Podczas tego ćwiczenia możemy wykonywać dowolne modyfikacje nóg i ramion podając sobie ręce na wprost (lustrzanym odbiciem) lub przeciwnie. Możemy również unosić w tył prostą nogę zamiast ugiętej.

 

No Comments do "Trening z dzieckiem"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO