• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Trening z dzieckiem II

Trening z dzieckiem II

Przez Joanna Zapolska | w Publikacje | on wrzesień 6, 2013

Ruch i systematyczną aktywność ruchową można rozumieć jako środek leczniczy. Coraz bardziej postępująca otyłość zauważalna już u małych dzieci i niedostatek ruchu wiążą się z coraz mniej sprawną młodzieżą. Bez względu na wiek odpowiednio stosowane ćwiczenia powodują poprawę krążenia, wzmacniają gorset mięśniowy, zwiększają wentylację płuc i poprawiają samopoczucie. Celem ćwiczeń kształtujących jest wszechstronny rozwój mięśni pod względem siły i elastyczności, wyrabianie obszerności ruchów poprzez zwiększanie zakresu ruchów w stawach, zwiększanie elastyczności więzadeł i ścięgien oraz kształtowanie prawidłowej postawy. Szczególnie kręgosłupy naszych dzieci narażone są na ciągłą walkę z nieprawidłową pozycją podczas uczenia się, a w szczególności podczas przesiadywania przed komputerem.

Wdrażanie u dzieci a następnie u młodzieży wrodzonej potrzeby ruchu oraz wyrabianie prawidłowych nawyków aktywności fizycznej, powinno być nieodłącznym elementem w życiu szkolnym i pozaszkolnym. Natomiast ćwiczenia we dwoje dodatkowo pomogą pogłębiać więź między rodzicem a dzieckiem. Dotyczy się to wszystkich dostępnych form tak popularnych jak rower, rolki czy gra w piłkę, które doskonale poprawiają ogólną kondycje, sprawność fizyczną i koordynację. Ćwiczenia we dwoje mogą zmobilizować do dalszych prób systematycznej aktywności fizycznej a co za tym idzie lepszej sprawność. Natomiast jeśli do tego włączymy odrobinę szybkich spacerów, joggingu czy jazdy na rowerze odczuwalnie poprawi się kondycja fizyczna.

Rowerek we dwoje

Z leżenia tyłem, obydwie nogi uniesione w górę, ugięte w stawach kolanowych, stopy ćwiczących stykają się ze sobą a ramiona ułożone wzdłuż tułowia. Naprzemienne uginanie i prostowanie nóg z jednoczesnym ruchem kołowym, imitującym pracę nóg tj. na rowerze. Ruch pedałowania można wykonywać w przód i w tył.

Spinanie brzucha

Z leżenia tyłem, obydwie nogi uniesione w górę, ugięte pod kątem prostym w stawach kolanowych, stopy ćwiczących stykają się ze sobą. Ramiona uniesione w górę, ramiona ugięte, dłonie ułożone z tyłu za głową, tak aby głowa niemal całym ciężarem spoczywała na dłoniach. Z pozycji leżenia tyłem, uniesienie tułowia w górę z napięciem mięśni brzucha. Tułów unosimy do momentu oderwania grzbietu wraz z łopatkami. Podczas ćwiczenia należy zwrócić uwagę aby nie kierować brody ku mostkowi. Prawidłowy oddech – podczas uniesienia tułowia wydech ustami, podczas opuszczania tułowia wdech nosem, ułatwi napinanie mięśni brzucha.

Równowaga dla dwojga

W postawie, ćwiczący podają sobie przeciwne do siebie nogi, a następnie podają sobie dłonie. W tej pozycji można utrzymywać pozycję, a także wykonywać nieznaczne ugięcie w stawie kolanowym nogi postawnej, a także podskoki w miejscu i po obrocie. Po wykonaniu pełnego obrotu zaleca się zmianę nogi uniesionej w górę.

Skręty tułowia w postawie

W postawie rozkrocznej plecami do siebie, uniesienie ramion w bok i splecenie dłoni. Następnie skręt tułowia bez odrywania stóp od podłoża.

Napinanie mm. grzbietu

Z pozycji leżenia przodem uniesienie ramion w górę i zetknięcie dłoni. Podczas uniesienia tułowia, następuje silne napięcie mm. grzbietu. Dla zaawansowanych ćwiczących można dodać uniesienie w górę nóg zgiętych lub wyprostowanych w stawach kolanowych.

 

No Comments do "Trening z dzieckiem II"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO