• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Trening a odporność

Trening a odporność

Przez Joanna Zapolska | w Porady dietetyczne | on czerwiec 13, 2016

W momencie, gdy zaczynamy trenować często nasza odporność spada, a przecież sport to samo zdrowie. Dlaczego tak się dzieje? Choć może to dziwić istnieje wiele czynników, które trzeba zachować, aby nasza odporność wzrastała a nie malała. Zbyt intensywny trening i przeciążenie organizmu może wywołać skutek odwrotny do zamierzonego.

 

Układ immunologiczny to sprawa bardzo indywidualna, dlatego też jedni są bardziej podatni na przeziębienia, a inni praktycznie wcale nie chorują. Trzeba to wziąć pod uwagę, gdy zaczynamy naszą przygodę z regularnym uprawianiem jakiejś dyscypliny, bo jeśli podejdziemy do tematu nierozważnie możemy wyrządzić sobie więcej szkody niż pożytku.

 

Każdy organizm ma swoje granice wytrzymałości fizycznej i jeśli naszym celem jest większa odporność, to nigdy nie wolno ich przekraczać. Dlatego jeśli jesteśmy początkujący nie wolno organizmowi narzucać od razu intensywnego treningu 5-cio dniowego, tylko dlatego, że musimy szybko schudnąć. Jeśli tak zrobimy wiedzmy, że i tak nie osiągniemy swojego celu, bo już do dwóch dni po takim intensywnym wysiłku zamiast trenować – będziemy leżeć w łóżku.

 

Musimy wiedzieć, że nawet wyczynowi sportowcy muszą dać organizmowi czas na regenerację. Bez tego nigdy nie osiągnęliby zadowalających wyników. Jeśli więc dopiero zaczynamy niech będą to dwa dni w tygodniu po pół godziny regularnego treningu. Z biegiem czasu zwiększajmy stopniowo zarówno częstotliwość, jak i czas jego trwania. Na początku zachowajmy odstępy jednodniowe, czyli jeden dzień treningu – jeden odpoczynku, aby nasz organizm miał czas na niezbędną regenerację.

 

Z czasem będziemy w stanie trenować nawet codziennie. Jednak zawsze trzeba zachować zdrowy rozsądek i jeśli zdarzy się, że któregoś dnia nasz trening będzie wyjątkowo intensywny, powinniśmy wówczas następnego dnia zrobić mu wolny dzień. Pamiętajmy, że po bardzo dużym wysiłku nasz układ odpornościowy jest osłabiony nawet jeszcze przez 72 godziny po treningu, dlatego nie forsujmy organizmu do granic możliwości. Lepiej zostawić mu lekki niedosyt, niż się przeforsować.

No Comments do "Trening a odporność"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO