• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Smukłe i kształtne nogi

Smukłe i kształtne nogi

Przez Joanna Zapolska | w Publikacje | on wrzesień 6, 2013

Prawie wszystkie panie chciałyby aby ich nogi i pośladki były zawsze jędrne, smukłe i kształtne. Tym bardziej, że ten obszar naszego ciała najczęściej ulega niechcianym zmianom. Do tego cellulit, który już dawno na dobre zadomowił się na naszych udach i pośladkach, nie pozwala na chwile zapomnieć o konieczności treningu i stosowania diety. Mężczyźni na ogół nie mają problemów z odkładaniem się tłuszczu w okolicach bioder i ud. Ich zmorą są rosnące w szybkim tempie brzuchy, ale przecież wiemy już jak walczyć z tymi przypadłościami. Potrzebujemy systematycznych treningów aerobowych, diety i indywidualnie dobranych ćwiczeń siłowych kształtujących całe ciało. Powróćmy jednak do nóg i możliwości poradzenia sobie z ich niedoskonałościami. Niedostateczne ujędrnienie i pojawiający się cellulit może już uwidocznić się w wieku między 16 a 25 rokiem życia. Pierwsze oznaki nie są zbyt widoczne i początkowo nie przeszkadzają. Skóra jest jakby mniej napięta, mięśnie nieznacznie tracą swoją sprężystość, zwiększa się obwód ud i bioder. Jednak już rok później zmiany stają się coraz bardziej widoczne a rokrocznie coraz trudniejsze do wyeliminowania.

Na systematycznie pogarszający się stan naszej skóry i tonusu mięśniowego mają wpływ różne czynniki. Wraz z wiekiem metabolizm jest wolniejszy a tym samym każda nadwyżka kaloryczna może odkładać się w postaci tkanki tłuszczowej w poszczególnych częściach ciała. Nie byłoby problemu jeśli spożywalibyśmy produkty, mniej kaloryczne, co pozwoliłoby utrzymywać naszą masę ciała na jednym poziomie przez wiele lat. Niestety wraz z wiekiem spada też nasza aktywność fizyczna. Optymalny poziom wydolności osiągamy na etapie nauki w szkole średniej i na studiach, gdzie zajęcia wychowania fizycznego są obowiązkowe. Później wraz z zakończeniem edukacji zapominamy o systematycznej dawce ruchu i niestety zaczynamy tyć. Początkowy kilogram czy dwa nadwagi w stosunku masy ciała jaka mieliśmy w czasach największej aktywności i sprawności fizycznej, nie sprawia nam większych problemów. Dopiero późniejsza nadwyżka i trudności z powrotem do stanu wyjściowego są dla nas stanem ostrzegającym. Sytuacja taka sprawia, że zaczynamy bronić się przez stosowanie różnego rodzaju diet i głodówek, nie zdając sobie sprawy, że najlepszym lekarstwem będzie aktywność fizyczna.

Jak już wcześniej wspominałam, jednym ze sposobów na pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej w okolicach bioder i ud jest systematyczny trening aerobowy i racjonalna dieta. Należy przy tym wyłączyć produkty, które nie będą pomagać w pozbywaniu się niedoskonałości sylwetki. Również trening w siłowni będzie wspomagał proces spalanie a dodatkowo znacznie ujędrni mięśnie. Jeśli jednak nie mamy możliwości korzystania z profesjonalnych urządzeń siłowych, pozostaje nam indywidualny trening lub zajęcia aerobiku, podczas których stosowane są zestawy ćwiczeń obejmujące poszczególne grupy mięśniowe. Podczas zajęć aerobiku nie mamy możliwości dostosowania ilości powtórzeń i serii do naszych oczekiwań i wytrenowania. Natomiast jeśli samodzielnie wykonujemy zestawy ćwiczeń mamy tę możliwość wyboru ćwiczeń, ich kolejności , ilości i intensywności. Jeśli zamierzacie wykonać te ćwiczenia indywidualnie, proponuję podczas jednego „domowego treningu” wybrać kilka ćwiczeń tak aby równomiernie włączyć poszczególnych mięśnie kończyn dolnych i bioder.

W klęku na przedramionach uniesienie prostej nogi w górę w tył, przy jednoczesnym napięciu mięśni pośladkowych i dwugłowych uda. Przytrzymanie a następnie nieznaczne unoszenie i opuszczanie nogi. Przy każdym unoszeniu nogi mocno spinamy mięśnie. Wykonujemy 3-4 serie po 20-30 powtórzeń na każdą nogę.

W klęku na przedramionach uniesienie ugiętej w stawie kolanowym nogi w górę w tył. Następnie unosimy nogę około 20 cm w górę i w dół. Wykonujemy 3-4 serie po 20-30 powtórzeń na każdą nogę.

W leżeniu przodem uginanie i prostowanie nóg w stawach kolanowych. W tempie około 1 sekundy uginamy nogi i wolniejszym ruchem około 2 sekund prostujemy nogi do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonujemy w 3-4 seriach po 15-20 powtórzeń.

Z pozycji stojącej przeniesienie prostej nogi w tył, tak aby nieznacznie napinały się mięśnie dwugłowe i pośladkowe unoszonej nogi. Na każdą nogę wykonujemy 3-4 serie po 15-20 powtórzeń.

Prostowanie 1 nogi w klęku na przedramionach. Ćwiczenie możliwe do wykonania w klubie na urządzeniu oraz samodzielnie. Prostujemy i wypychamy 1 nogę w górę, tak aby jak najmocniej napiąć mięsień dwugłowy uda i pośladek.

Uginamy nogi w stawach kolanowych. Z pozycji wyjściowej w pozycji rozkroczno-wykrocznej z rękoma na biodrach, stopa nogi tylnej ustawiona na palcach. Bez pochylania tułowia uginamy nogi w stawach kolanowych, tak aby napinały się zarówno mięśnie czworogłowe i dwugłowe uda (przód i tył mięśni uda).

Z leżenia przodem uginamy 2 nogi w stawach kolanowych, brodę kładziemy na dłoniach i nieznacznie podnosimy jedną nogę w górę aż do napięcia mięśni pośladkowych. Po kilkunasto sekundowym przytrzymaniu nogi w górę a następnie nieznacznie unosimy i opuszczamy nogę. Po wykonaniu serii 20-30 powtórzeń zmieniamy nogę. Na każdą nogę wykonujemy po 3-4 serie.

 

No Comments do "Smukłe i kształtne nogi"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO