• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Narciarski trening

Narciarski trening

Przez Joanna Zapolska | w Publikacje | on wrzesień 6, 2013

Coraz więcej osób nie może doczekać się zimy, jazdy na nartach, snowboardzie i łyżwach. Niestety zapominany o wcześniejszym przygotowaniu fizycznym. Nieprzygotowanie do sezonu narciarskiego, oczywiście nie musi ale może zakończyć się kontuzją. Najczęstsze urazom ulegają stawy kolanowe, a w szczególności więzadła poboczne i krzyżowe. W krajach alpejskich do tradycji należy tzw. gimnastyka narciarska czy programy „Fit na narty”, proponowane w klubach fitness. W Niektóre kluby fitness wprowadziły do swojej oferty specjalistyczne programy treningowe. Najczęściej jest to zestaw złożony z treningu siłowego i cardio. Szczególny nacisk położony jest na ćwiczenia siłowe, wzmacniające mięśnie nóg, ale nie tyko. Specjalistyczny trening powinien zawierać ćwiczenia niemal na wszystkie główne grupy mięśniowe.

Prawidłowe przygotowanie do sezonu powinniśmy rozpocząć 2 miesiące wcześniej, natomiast minimalny czas przygotowań to 2-3 tygodnie. Wcześniejsze ćwiczenia pozwolą na zjazdy bez odczuwania bóli mięśniowych i oczywiście oddalą nas od ryzyka kontuzji. Oczywiście można również przygotować ciało bez uczęszczania do fitness klubu. Treningi mogą być połączeniem szybkiego marszu przeplatanego joggingiem biegiem.

Prostowanie nóg na suwnicy

Z pozycji w siadzie, nogi ustawione z przodu na platformie, tak aby podudzia i uda tworzyły podczas rozpoczęcia ćwiczenia kąt prosty. Napinając mięśnie nóg, prostowanie nóg w stawach klanowych, do pozycji z wyprostowanymi nogami. Należy zwrócić uwagę aby nie było przeprostu w stawach kolanowych.

Prostowanie nogi stojąc

Z postawy na jednej nodze, prostowanie nogi w stawie kolanowym. Podczas prostowania następuje napięcie mięśni pośladkowych i mięśnia dwugłowego uda.

Uginanie nóg w leżeniu przodem

Z leżenia przodem, ugięcie nóg w stawach kolanowych do momentu silnego napie CIA mięśni dwugłowych. W szybszym tempie wykonujemy ugięcie nóg, natomiast opuszczenie wolniejsze.

Przywodzenie, odwodzenie

Ćwiczenie to można wykonać na 1 lub 2 urządzeniach. Podczas przywodzenia silnie pracują mięśnie przywodzące, natomiast przy odwodzenie często odczuwalny jest szereg mięśni obręczy biodrowej. Przy obydwu ćwiczeniach nieznacznie napinają się mięśnie czworogłowe uda. Zakres rozkroku jest często regulowany specjalnymi przekładkami, tak aby ćwiczenie nie było trudne dla osób zbyt słabo rozciągniętych.

Prostowanie nóg w siadzie

Ćwiczenie bardzo popularne i stosowane niemal w każdym klubie fitness, w wielu treningach podstawowych i specjalistycznych. Z siadu na urządzeniu prostujemy nogi w stawach kolanowych, tak aby możliwie jak najmocniej napięły się mięśnie czworogłowe. Ruch w górę jest przyśpieszony (około 1 sek), powrotny ruch uginania nóg wolniejszy (około 2 sek).

Uginanie nóg w siadzie

Ćwiczenie angażuje mięśnie dwugłowe uda czyli tylna grupę mięśni nóg. Z siadu na urządzeniu nogi wyprostowane w stawach kolanowych ułożone pomiędzy 2 wałki maszyny. Ugięcie nóg w stawach kolanowych i powrót do pozycji wyjściowej.

 

No Comments do "Narciarski trening"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO