• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Kilka pysznych jesiennych deserów

Kilka pysznych jesiennych deserów

Przez Joanna Zapolska | w Przepisy dietetyczne | on wrzesień 27, 2015

Czy ktokolwiek jest się w stanie oprzeć słodkościom? Chyba nikt. Dlatego dla tych, którzy dbaja o linię i chcą jeść zdrowe desery zostały stworzone specjalne przepisy okrojone z cukru i tłuszczu na ile to możliwe, lecz równie pyszne i słodkie jak te tradycyjne.

  1. Ciasto czekoladowe z wiśniami – 234 kcal

Składniki: 2 średnie obrane i posiekane buraki, 1 łyżka płynu po gotowaniu buraków, szklanka gorzkiej czekolady, 4 łyżki masła, szklanka brązowego cukru, łyżeczka olejku waniliowego, 2 duże jajka, 1/4 łyżeczki soli, 1/2 szklanki suszonych wisni, 1/2 szklanki pełnoziarnistej mąki.

Przygotowanie: Blenderem ubijamy na gładką masę buraki w zalewie i odkładamy z tego ok. 1/2 szklanki puree buraczanego. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Żaroodporną miskę ustawiamy na garnek i rozpuszczamy w niej masło dodając 2/3 szklanki czekolady aż uzyska gładką konsystencję. Zdejmujemy miskę z ognia i roztrzep w niej cukier i ubij jajka. Wymieszać wszystko z puree z buraków, wanilią i solą. Następnie dodać mąkę, pozostałą czekoladę (najlepiej w wiórach, np. startą na tarce lub zmieloną na drobno w blenderze) i wiśnie. Następnie wlewamy ciasto do kwadratowego naczynia żaroodpornego i piec ok. 30-35 minut. Aby ułatwić sobie pokrojenie, po ostygnięciu włożyć na godzinę do lodówki i wtedy pokroić.

2. Ciasteczka owsiane z dodatkami – 73 kcal

Składniki: 1 i 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej, 1/2 łyżeczki sody, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1/2 łyżeczki cynamonu, 1/2 łyżeczki soli, 8 łyżek miękkiego masła, 3/4 szklanku cukru kokosowego, 3/4 szklanki cukru brązowego, 1/2 łyżeczki olejku waniliowego, 2 duże jajka, 1 i 1/2 szklanki ciemnej czekolady, 1 i 1/2 płatków owsianych, szklanka posiekanych orzeszków pekan, 3/4 szklanki niesłodzonych płatków kokosowych.

Przygotowanie: Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Ubij mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól i cynamon. W oddzielnej misce na średniej prędkości ubić masło i cukier (ok. 3 minut), dodać jaja i wanilię. Zmniejszyć obroty i wsypywać powoli wcześniej połączone sypkie produkty. Dorzucić do masy czekoladę ( rozdrobnioną), płatki owsiane, orzeszki pekan i płatki kokosowe. Masę podzielić na małe kulki i położyć na blaszce na pergaminie do pieczenia. Od zarumienienia piec ok 15 min., a następnie odstawić do ostygnięcia.

3. Ciasto z gruszkami – 249 kcal

Składniki: szklanka mąki pełnoziarnistej białej, 1/4 łyżeczki soli, 4 plastry zimnego sera, 8 łyżek + 2 łyżeczki zimnego pokrojonego na małe kawałki masła, 3 łyżki syropu klonowego, 3 gruszki, 2 łyżki soku z cytryny, 1/2 łyżeczki cynamonu, 1/8 łyżeczi świeżo startej gałki muszkatołowej, 1 duże jajko, 1/2 szklanki suszonych żurawin, 2 łyżecczki cukru.

Przygotowanie: Ubić mąkę i sól. Dodać ser i ucierać rękami. Dodać 8 łyżek masła, aż powstaną z niego kuleczki wielkości ziarna grochu, następnie syrop klonowy i łyżeczkę wody, wymieszać wszystko widelcem aż uzyskamy konsystencję ciasta. Zrobić z niego gruby placek i owinąć folią aluminiową. Włożyć do lodówki na 20 minut. Rozgrzać piekarnik do 200 stopni. Pokrojoną w koskę gruszkę wymieszać w misce z sokiem z cytryny, cynamonem i gałką muszkatołową. Na patelni stopnić pozostałe masło i dodać mieszankę z gruszki i gotować ok 5 min aż zmiękną. Wymieszać z żurawiną i 2 łyżkami syropu klonowego, aż osiągnie efekt glazury i odstawić do ostudzenia. Rozwałkować przygotowane ciasto, rozłożyć na blaszce pokrytej pergaminem i na środku rozsmarować odcedzona od soku masę gruszkową, ale zostawić odstęp od brzegu ciasta. Następnie zawinąć na górę pozostawione brzegi i piec aż kolor ciasta będzie złocisty (ok. 40 minut). Po ostygnięciu pokroić.

4. Pudding waniliowy z jagodami – 148 kcal

Składniki: 2 szklanki soku z granatów, szklanka dzikich jagód, 3/4 szklanki prosa, 3 i 1/2 szklanki niesłodzonego mleka migdałowego, roztarte nasiona wanilii, 2 łyżki miodu, laska cynamonu, szczypta soli, 2 łyżki posiekanych pistacji.

Przygotowanie: W małym rondelku doprowadzić do wrzenia sok z granatów i poczekać aż objętość soku zmniejszy się do rozmiaru 1/2 kubka (ok. 20 minut), następnie wymieszać z jagodami i gotować jeszcze 5 minut. Przelać do miski i ostudzić. W suchym rondlu prażyć proso na średnim ogniu ok 3 minut. Wymieszać mleko, wanilię, miód, laskę cynamonu i sól. Doprowadzić do wrzenia i zmniejszyć ogień doprowadzając do zgęstnienia (ok 25 minut). Odrzucić po ostygnięciu kawałki cynamonu i wanilii i łyzkę powstałego budyniu przełożyć do miski. Polać kompotem i posypać orzechami. Resztę przechowywać w lodówce.

No Comments do "Kilka pysznych jesiennych deserów"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO