• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Jak ograniczyć spożywanie cukru?

Jak ograniczyć spożywanie cukru?

Przez Joanna Zapolska | w Porady dietetyczne | on luty 3, 2017

Debata na temat cukru trwa nieprzerwanie od wielu lat. Jedni twierdzą, że krzepi inni, że to ‚biała śmierć’ i zapewne długo jeszcze spór ten będzie trwał. Jednak z jednym można by się zgodzić z całą pewnością, że co za dużo cukru, to niezdrowo. Warto więc zwracać uwagę na to co jemy i czy przypadkiem lekko nie przesadzamy z ilością spożywanego cukru, bo z pewnością w nadmiarze może nam on wyrządzić sporo szkód.

 

Do podstawowych zagrożeń wynikających z nadużywania tego białego ‚smakołyku’ można zaliczyć: spadek odporności, choroby jelit, zakwaszenie organizmu, budowanie idealnych warunków do życia pasożytom i grzybom. Z pewnością nikt z nas nie marzy o walce z tego typu ‚wrogami’, dlatego tam gdzie to jest możliwe należy ograniczyć lub wyeliminować cukier całkowicie. Aby jednak to zrobić należy podejść do sprawy z umiarem i zdać sobie sprawę, że detoks cukrowy nie polega na momentalnym odstawieniu cukru, lecz na powolnym zmniejszaniu jego dziennej porcji. Dzięki temu nasz organizm nie przeżyje szoku, a zmniejszona porcja cukru zostanie zachowana na dłużej, a może nawet zagości u nas na stałe.

 

  1. Przede wszystkim warto przeanalizować ile takiego cukru spożywamy w ciągu dnia. Oczywiście nikt nie będzie tego dokładnie mierzył, ale szacunkowo każdy z nas jest w stanie określić ile łyżeczek cukru zużywamy w ciągu dnia. Dzięki temu będziemy wiedzieli z jak dużym stopniem uzależnienia mamy tutaj do czynienia.
  2. Wyeliminujmy ten cukier, na który mamy wpływ. Dotyczy to np. zamiany cukru na naturalny słodzik (ksylitol, stewia itp.) jeśli słodzimy kawę czy herbatę. Postawmy również na soki świeżo wyciskane oraz czystą wodę, zamiast dodatkowo dosładzanych soków ze sklepu. Wyczyśćmy również naszą słodką spiżarnię ze wszystkiego oprócz gorzkiej czekolady, by oddalić pokusę, która z pewnością do nas zawita.
  3. Zrezygnujmy też z sosów w proszku i wszelkich wysokoprzetworzonych produktów, do których cukier jest zawsze dodawany, nawet jeśli wydaje się nam to niemożliwe.
  4. Zacznijmy stosować zdrowe zamienniki dotychczasowych przyzwyczajeń. Zamiast batonika czekoladowego zjedzmy raczej porcję niesolonych orzeszków, sałatkę owocową lub suszone owoce (np. w postaci musli z jogurtem naturalnym).

Pamiętajcie, że cukier w produktach spożywczych jest ukryty pod wieloma nazwami:

cukier2

 

Musimy pamiętać, że detoks cukrowy to proces wielotygodniowy. Z początku możemy nawet zauważyć niewielki spadek naszego samopoczucia, wiedzmy jednak że to dobry znak, bo już po około dwóch miesiącach nasz organizm powinien przywyknąć do większej dawki witamin niż cukru. Co więcej po kilku miesiącach kuracji słodkie rzeczy wydadzą nam się dużo słodsze niż przed całym procesem, a niektóre będą już nawet ‚niezjadliwe’.

 

Kuracja antycukrowa z pewnością nie ma na celu całkowitego wyeliminowania cukru z naszego życia. Zresztą w dzisiejszym świecie byłoby to chyba niemożliwe. Jednak odstawienie cukru nawet w 80% jego dotychczasowego przyjmowania to już duży sukces zarówno dla naszego samopoczucia, jak i zdrowia. Warto więc chwilkę pocierpieć, by później poczuć się lżej.

 

 

Zapisz

No Comments do "Jak ograniczyć spożywanie cukru?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO