• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Fasolka szparagowa

Fasolka szparagowa

Przez Joanna Zapolska | w Porady dietetyczne | on październik 2, 2015

Można śmiało stwierdzić, że fasolka szparagowa to warzywo idealne dla wszystkich. Idealne dla kobiet w ciąży, ludzi chorych na cukrzycę, a nawet dla odchudzających się. Jest niezwykle niepozorna, ale wystarczy dobrze ją przyrządzić, a będzie królowała na naszych stołach już na zawsze, co więcej może zastąpić nam wiele tuczących przekąsek, bo nie ma nic lepszego do podjadania niż te zielone czy żółte strączki.

– Zielona fasolka to bogactwo witaminy A i E oraz kwasu foliowego, dlatego jest szczególnie zalecana kobietom w ciąży i ma bardziej wyrazisty smak. Ponadto jej nasiona posiadają dużo błonnika, który skutecznie wspomaga procesy trawienne oraz flawonoidy, dzięki którym nasz organizm dłużej zachowuje młodość oraz zmniejsza ryzyko chorób nowotworowych.

– Żółta fasolka wprawdzie posiada mniej wit. A i kwasu foliowego, ale za to więcej fosforu i potasu.

– Obie odmiany posiadają również witaminy C, z grupy B oraz K, a także wapń, żelazo, magnez, cynk oraz mangan.

– Fasolka wspomaga pracę układu krążenia, a jej regularne spożywanie skutecznie obniża poziom złego cholesterolu oraz znacznie wpływa na podwyższenie odporności organizmu. Zawarte w fasolce białko pozwala również kontrolować poziom cukru we krwi – to dobra wiadomość dla diabetyków. Ponadto fasolka działa moczopędnie, dzięki czemu jest skutecznym lekiem na artretyzm, choroby nerek czy zapalenie pęcherza moczowego.

– Fasolki są szczególnie polecane dzieciom, nie tylko ze względu na witaminę K, która zwiększa wchłanianie wapnia, ale również dlatego, że białko zawarte w fasolce ma zbliżony skład do tego, który znajduje się w mięsie. Dlatego można śmiało zrezygnować, lub mocno ograniczyć spożywanie mięsa u dzieci zastępując go po prostu fasolką.

Sałatka z fasolką szparagową i brokułem

 

Składniki: 30dag fasolki szparagowej, 2 pomidory, brokuł, 150-200ml jogurtu naturalnego, sól, 2 łyżki słodkiego sosu chilli

 

Fasolkę kroimy na kawałki, brokuła kroimy na różyczki. Wkładamy je do garnka, zalewamy wrzątkiem i gotujemy ok. 5 minut. Następnie odlewamy je i na cedzaku polewamy je kilka sekund zimną wodą. Pomidory kroimy w drobną kostkę, podobnie robimy z brokułem i fasolką. Wszystko wrzucamy do miski, zalewamy jogurtem i sosem chilli i mieszamy. Doprawiamy do smaku.

No Comments do "Fasolka szparagowa"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO