• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Fakty i mity na temat stretchingu

Fakty i mity na temat stretchingu

Przez Joanna Zapolska | w Porady dietetyczne | on październik 7, 2015

Gdy czytamy o różnych treningach, a w szczególności o bieganiu, wszędzie słyszymy o rozciąganiu przed, w trakcie czy po. Jednak co tak naprawdę wiemy o tym rozciąganiu mięśni i czy w ogóle jest potrzebne?

Oto kilka znaczących faktów i mitów, które rozwieją nasze wątpliwości:

Mit: Zawsze rozciągaj się przed treningiem.

Prawda: Przed treningiem rozciągaj jedynie wybrane partie ciała, z których będziesz najintensywniej korzystał podczas wysiłku. Ważne jest aby był to stretching dynamiczny, czyli rozciąganie podczas gdy ciało jest w ruchu, a nie statyczny. Dzięki temu nasze mięśnie będą gotowe do pracy i odpowiednio rozgrzane.

Mit: Nigdy nie wykonuj statycznego treningu.

Prawda: Wprawdzie tuż przed treningiem faktycznie nie jest on wskazany, jednak jest wprost idealny na czas po treningu, bo właśnie dzięki niemu nasze mięśnie odpoczną i stopniowo obniżą temperaturę naszych mięśni.

Mit: Stretching wykonany przed treningiem zabezpiecza przed urazami.

Prawda: Niestety samo rozciąganie nie wystarczy aby uniknąć przykrych urazów podczas treningu. Oczywiście w niektórych dyscyplinach mogą one znacznie wpłynąć na zmniejszenie ryzyka, jednak należy pamiętać o tym, że zabezpieczenie przed urazami składa się z wielu czynników o które powinniśmy dbać, są to: stretching wykonany w odpowiednim czasie oraz  odpowiednio dobrane ćwiczenia rozciągające i rozgrzewające.

Mit: Stretching zapobiega bólom mięśni.

Prawda: Niestety to, że wykonujemy stretching przed treningiem nie chroni nas przed bólem mięśni, który zależny jest od intensywności treningu. Nawet najlepiej rozgrzane mięśnie przy bardzo intensywnym treningu mogą odreagować (nieraz opóźnionym) bólem. Na pewno jednak nie warto z tego powodu rezygnować całkowicie ze stretchingu, bo dzięki niemu nasze mięśnie stają się coraz bardziej elastyczne i odporniejsze na ból, więc im będziemy bardziej wprawieni tym ból będzie nam coraz rzadziej dokuczał.

Mit: Jeśli jestem bardzo flexi już nie muszę się rozciągać przed treningiem.

Prawda: Niestety jeśli odpowiednio nie zadbamy o naszą elastyczność ona będzie stopniowo zanikała. Dlatego rozciąganie jest ważnym elementem naszych treningów niezależnie od stopnia naszego zaawansowania.

No Comments do "Fakty i mity na temat stretchingu"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO