• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Domowe sposoby na zdrowe wielkanocne zamienniki

Domowe sposoby na zdrowe wielkanocne zamienniki

Przez Joanna Zapolska | w Przepisy dietetyczne | on kwiecień 10, 2017

Święta Wielkanocne tuż tuż, każdy z nas rozpoczyna więc do nich przygotowania. Jeśli marzą nam się święta lekkie, bez bólu i rozstroju żołądka, czy też uczucia przejedzenia, warto pomyśleć o tym co najważniejsze i co dodaje naszym potrawom prawdziwego smaku. Sklepowe zamienniki bowiem zazwyczaj są przeładowane cukrem, który bynajmniej nie wpływa zbawiennie na nasz organizm. Na szczęście istnieje kilka domowych przepisów, które są nie tylko zdrowe, ale i przepyszne!

 

Zakwas na żurek

 

Składniki: 6 czubatych łyżek razowej mąki żytniej, łyżka razowej mąki pszennej, ząbek czosnku, kawałek suchej skórki razowego chleba, sól.

 Przygotowanie: Mąkę wsypujemy do glinianego naczynia i zalewamy letnią (przegotowaną) wodą. Czosnek kroimy drobno i dodajemy do mąki z wodą, oprószając wszystko szczyptą soli. Następnie wrzucamy skórkę od chleba i odstawiamy naczynie w ciepłe miejsce na około 3-4 dni. Pamiętajmy o codziennym mieszaniu zakwasu.

 

Majonez niecodzienny

 

Składniki: marchewka, pasternak, kawałek selera, mała cebula, ząbek czosnku, 100g tofu, bazylia, suszony imbir, kurkuma, sól, pieprz, oliwa.

 Przygotowanie: Marchewkę, seler i pasternak gotujemy do miękkości (najlepiej na parze), pokrojoną drobno cebulkę z posiekanym ząbkiem czosnku podsmażamy, a następnie wszystko blendujemy na gładko dodając jeszcze tofu. Przyprawiamy masę solą, pieprzem, i po szczypcie reszty ziół oraz dodajemy kilka łyżek oliwy. Blendujemy jeszcze chwilę i sprawdzamy konsystencję, jeśli jest za gęste powoli dodajemy przegotowaną wodę, aby uzyskać konsystencję majonezu.

 

Ćwikła z chrzanem

 

Składniki: pół kg buraków, 3 łyżki startego chrzanu, 2 łyżki octu winnego, łyżkę kminku, łyżkę miodu, sól i pieprz.

 Przygotowanie: Buraki gotujemy i ścieramy na drobnych oczkach, kminek sparzamy. Wszystkie składniki dokładnie ze sobą łączymy i doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

 

Sos szpinakowy do mięs

 

Składniki: kilka kostek mrożonego szpinaku, 4 łyżki jogurtu naturalnego, ząbek czosnku, sól i pieprz.

 Przygotowanie: W małym rondelku rozmrażamy szpinak i odparowujemy z niego wodę. Następnie dodajemy jogurt i przeciśnięty przez praskę czosnek, a na koniec doprawiamy solą i pieprzem.

No Comments do "Domowe sposoby na zdrowe wielkanocne zamienniki"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO