• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

Ćwiczenia na bóle pleców

Ćwiczenia na bóle pleców

Przez Joanna Zapolska | w Publikacje | on wrzesień 6, 2013

Ból kręgosłupa jest jedną z najczęściej występujących dolegliwości nękających większość społeczeństwa. Przyczyny bólu mogą wynikać z uszkodzenia lub zaburzenia funkcjonowania układu kostnego, nerwowego, naczyniowego, mięśniowego i innych struktur tworzących kręgosłup. Głównie przyczynia się do tego nadwaga, otyłość i siedzący tryb życia.

Wytrzymałość i stabilność kręgosłupa jest ściśle uzależniona od mięśni i więzadeł, stanowiących stabilizację kręgosłupa. Osłabienie mięśni prowadzi do przeciążenia więzadeł i nieprawidłowego obciążania krążków międzykręgowych. Może to rozpocząć cały proces zmian utrwalenia wad postawy i choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa.

Współczesny człowiek coraz rzadziej stosuje systematyczną aktywność fizyczną, co wpływa negatywnie na stan naszego kręgosłupa. Ćwiczenia fizyczne, którą są najprostszym sposobem utrzymania kręgosłupa w dobrej „kondycji” można podzielić na ćwiczenia oporowe czyli siłowe oraz ćwiczenia rozciągające. Ćwiczenia oporowe najłatwiej wykonywać wraz z instruktorem w fitness klubie lub rehabilitantem na specjalistycznych urządzeniach. Natomiast do wykonywania ćwiczeń rozciągających możemy użyć przyborów takich jak piłka, jak również możemy je wykonać bez ich użycia.

Trening

Z postawy rozkrocznej, uniesienie ramion w górę, a następnie skłon boczny z równoczesnym przeniesieniem ramion. Pozycję końcową należy przytrzymać, starając się nie zmieniać płaszczyzny wykonywania ruchu.

Z postawy w rozkroku, dłonie splecione i przeniesione do tyłu za pośladki. Następnie pochylenie tułowia w przód do opadu tułowia i skłonu. Podczas pochylania tułowia, ramiona przenosimy w miarę możliwości nad głowę. Przytrzymujemy pozycję a następnie kilkukrotnie pogłębiamy skłon.

Z pozycji klęku podpartego, przenosimy ramiona w przód, jednocześnie przenosząc ciężar ciała na ramiona. Staramy się jak najmocniej zbliżyć całe ciało, zarówno ramiona jak i klatkę piersiowa do podłoża. Wytrzymujemy w najniższej możliwej pozycji kilkanaście sekund.

Ćwiczenie rozpoczynamy z pozycji siadu na piłce, a następnie zbliżamy biodra do podłoża. Próbujemy jakby całym grzbietem „objąć” piłkę. Ramiona kierujemy maksymalnie ku tyłowi, starając się nie uginać ich w stawach łokciowych. Podczas ćwiczenia należy pamiętać aby nadmiernie nie podnosić bioder i pośladków w górę.

Z pozycji wyjściowej leżenia tyłem na piłce, powoli prostujemy stawy kolanowe, a ramiona kierujemy ku tyłowi. Przytrzymujemy pozycję, a następnie próbujemy przez pogłębianie, kierować dłonie do podłoża.

 

No Comments do "Ćwiczenia na bóle pleców"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO