• Godziny otwarcia

    Godziny otwarcia:X

    PONIEDZIAŁEK06:30 - 22:30 

    WTOREK06:30 - 22:30

    ŚRODA06:30 - 22:30 

    CZWARTEK06:30 - 22:30 

    PIĄTEK06:30 - 22:30

    SOBOTA08:00 - 21:00

    NIEDZIELA09:00 - 20:00

  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ADDRESSul. Warszawska 79A, 15-201 Białystok
    E-mail: maniacgym@maniacgym.pl

    MANIAC GYM A.B.H. Leszczyńscy s. c.

    Tel: +48 85 740 69 31

    Biuro 737206
    Recepcja 3056179

    Dodaj komentarz

    Wysyłamy Twoją widomość. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odpiszemy jak najszybciej.

    Podczaqs wysyłania widomosci pojawił się problem, proszę spróbować ponownie.

    Proszę wypełnić wypełnić wszystkie pola widomości przed jej wysłaniem.

10 powodów dlaczego ciągle jesteśmy głodni

10 powodów dlaczego ciągle jesteśmy głodni

Przez Joanna Zapolska | w Porady dietetyczne | on sierpień 5, 2015

 Każdy bywa czasem głodny, czasem nawet uzyskujemy w tym ponadprzeciętną normę np. gdy intensywnie trenujemy na siłowni, jesteśmy w ciąży czy tuż przed miesiączką. Jednak zdarza się dość często, że bywamy notorycznie głodni z niewiadomej dla nas przyczyny. Wtedy najczęściej podjadamy nie wiedząc, że może to nam zaszkodzić zarówno pod względem zdrowia fizycznego jak i psychicznego. Warto więc dowiedzieć się jakie mogą być przyczyny nieustającego burczenia w naszym brzuchu i po prostu je wyeliminować.

  • Odwodnienie – to jedna z najczęstszych przyczyn naszego ‚fałszywego’ uczucia głodu. Kiedy bowiem jesteśmy odwodnieni w stopniu lekkim mózg sygnalizuje nam to jako uczucie głodu. Warto więc na początek wypić szklankę wody i poczekać 15-20min i sprawdzić czy głód ustępuje. Aby wyeliminować takie przypadki pamiętajmy o nawadnianiu organizmu z samego rana (nawet do 3 szklanek)
  • Niespokojny sen – zaburzenia snu znacznie w sposób znaczący wpływają na nasze uczucia głodu i sytości. Jeśli nasz sen jest zaburzony wówczas powinniśmy zadbać, aby czas trwania snu wahał się w granicach 7-8 godzin, czyli tyle ile wystarczy aby dać nam zastrzyk energii na cały dzień oraz wyregulować nasze odczucie głodu.
  • Umysł nastawiony na ‚niezdrowe’ węglowodany – czyli ciasteczka, białe pieczywo czy pyszne krakersiki to wrogowie naszego odczuwania głodu, bo kiedy dostarczamy ich w dużej ilości wówczas nasz mózg staje się nimi wiecznie niezaspokojony i stale pragnie więcej. W takim przypadku warto wrócić do zdrowych produktów bogatych w błonnik, który zniweluje wieczne uczucie głodu. Jedzmy więc migdały, pistacje, jabłka.
  • Stres – to jedna z przyczyn nagłych ataków głodu, której trudno się pozbyć. Kto w dzisiejszym świecie nie bywa zestresowany? Ale chociaż nie można go w pełni wyeliminować, warto łagodzić jego nasilenie: uprawiajmy relaksującą jogę lub serwujmy sobie zamiast dodatkowej kolacji relaksujący wieczór przy ulubionej muzyce.
  • Zbyt dużo alkoholu – właśnie po alkoholu mamy większe skłonności do kalorycznych potraw, a ponieważ alkohol odwadnia organizm, więc podwójnie potęgujemy uczucie głodu. Dlatego przed spożyciem alkoholu warto zjeść coś konkretnego, aby mieć pewność, że uczucie które pojawi się po spożyciu większej dawki procentów to jedynie odwodnienie, a nie głód.
  • Więcej białka – choć może to brzmieć dziwnie, jednak badania pokazują, że im więcej białka spożywamy, tym mniej jesteśmy głodni. Oczywiście warto tu nadmienić, że mówimy o białku ‚chudym’, jogurcie greckim, jajach, chudym mięsie czy produktach pełnoziarnistych.
  • Więcej dobrych tłuszczów – zasada jest prosta: im więcej  w naszej diecie dobrych tłuszczów (oleje, orzechy, nasiona czy awokado) tym większe uczucie sytości.
  • Pomijanie posiłków – gdy wszyscy wokół powtarzają: Jedz regularnie! to wiedz, że mają rację. Pominięcie któregokolwiek z posiłków w ciągu dnia i pozostawienie pustego żołądka przez dłuższy czas w rezultacie przyczynia się do nadmiernego objadania się.
  • Szybkie posiłki – nie od dziś wiadomo, że ci co się delektują a nie jedzą są dużo szczuplejsi niż pozostali. Sprawa jest prosta: mózg potrzebuje czasu by w pełni doznać uczucie sytości, dlatego jedzmy powoli i zadbajmy o to, by nasze jedzenie było raczej ucztą niż posiłkiem.
  • Leki ‚głodotwórcze’ – czasem uczucie głodu potęguje nie co innego, a nasz lek, który zażywamy regularnie. Zbadajmy to wnikliwie analizując ulotkę dołączoną do naszego leku i jeśli faktycznie okaże się, że jest ona przyczyną wzmożonego łaknienia wówczas warto udać się do lekarza, by w miarę możliwości polecił nam jakiś zamiennik.

No Comments do "10 powodów dlaczego ciągle jesteśmy głodni"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 
COPYRIGHT ©VISUALPROMO 2013. ALL RIGHTS RESERVED.
DESIGNED WITH LOVE BY VISUALPROMO